Een van de meest belangrijke aspecten voor een bedrijf is een goede website. Webdesign is hetgeen dat je positief of negatief onderscheidt van je concurrentie en wat reflecteert hoe jij en jouw bedrijf zaken doen. Als je website niet goed loopt, is het simpelweg belangrijk om te weten waar de schoen wringt. Ook kun je laten laten zien hoe je huidige en potentiële klanten het bedrijf ervaren. Een eenvoudige vormgeving dat rustig en uitnodigend oogt is vaak de beste keuze, met kleuren die passen bij je bedrijf en de boodschap die je wil uitsturen naar potentiële klanten. Het belangrijkste van een website is hoe je jouw tekst en visuele content presenteert en overdraagt aan de lezer.
Als je een groep ontwerpers vraagt om Goed webdesign te definiëren, is de kans groot dat ze je allemaal een ander antwoord geven. Alleen als je goed kijkt naar de best ontworpen producten, diensten en materialen, begin je overeenkomsten te zien. Alhoewel er een grote variëteit is aan designrichtingen en veel benaderingen online te vinden zijn, is ‘Ten Principeles for Good Web Design’ door legende Dieter Rams een geweldige start wanneer je net van start gaat. Belangrijk voor een goede site zijn onder andere een merkelement, met bijvoorbeeld een logo en een goed passende titel, een vlotte tekst en daarbij een uitnodigende video of afbeelding. Ook een CTA (Call To Action) kan helpen een website overzichtelijk te maken. Dit is bijvoorbeeld een knop waarin een actie staat beschreven – zoals ‘klik hier’ of ‘hier te downloaden’ – die de gebruiker meteen naar de bijbehorende link stuurt. Voeg tot slot een navigatie-element toe aan de site om het gebruik makkelijk en overzichtelijk te krijgen. Deze tips staan omschreven bij ‘de 5 fundamentele zaken voor je website homepagina’.